Samsung TV met Smarthub problemen oplossen

Veel van de veel voorkomende problemen zoals storingscode UI-800-2, UI-113, UI-800-3 bij een Samsung televisie heeft te maken met Smart Hub. De beste oplossing is dus ook Smarthub resetten. Dit gaat als volgt:




Als je afstandsbediening wel een numeriek toetsenbord heeft:

  1. Verlaat de Smart Hub.
    • Je kunt de Smart Hub niet resetten als deze in gebruik is.
  2. Druk op de knop Menu van de afstandsbediening.
  3. Navigeer naar en selecteer het gedeelte SmartHub van het hoofdmenu.
  4. Selecteer Smart Hub opnieuw instellen. (Smart Hub Reset).
    • Hiermee worden alle apps verwijderd! Na de reset moet je al je apps opnieuw downloaden.
  5. Voer je pincode in en druk op Enter.
    • Je pincode is standaard ingesteld op 0000. Als deze pincode niet werkt, neem je contact op met Samsung om je pincode te resetten.
  6. Selecteer Smart Hub.
  7. Probeer Netflix opnieuw.
    • Krijg je nog steeds een zwart scherm? Probeer Netflix dan opnieuw na 20 minuten. Het kan zo lang duren voordat de installatie van de app is voltooid.





Als je afstandsbediening geen numeriek toetsenbord heeft:

  1. Druk op de knop Home van je afstandsbediening.
  2. Selecteer het pictogram Instellingen (Settings) op je scherm.
  3. Selecteer Ondersteuning (Support).
  4. Selecteer Zelfdiagnose (Self Diagnosis).
  5. Selecteer Smart Hub opnieuw instellen (Reset Smart Hub).
  6. Probeer Netflix opnieuw.

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *